• Wycieczka do Warszawy

• W dn. 15.04.- 17.04. uczniowie klas siódmych i ósmej pod czujną opieką wychowawców udali się w niezwykłą podróż do naszej pięknej stolicy - Warszawy.  W ciągu całego pobytu zwiedzili Muzeum Powstania Warszawskiego oraz przeprowadzili wiele doświadczeń w Centrum Nauki Kopernik.  Spacerując po mieście z przewodnikiem, poznali historię oraz zabytki m.in. Starego Miasta, tj. Plac Zamkowy, Kolumna Zygmunta, Katedra św. Jana, Rynek Starego Miasta, mury obronne, pomnik Małego Powstańca, pomnik Jana Kilińskiego. Znaleźli się na Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie zobaczyli Grób Nieznanego Żołnierza. Następnie udali się na spacer Traktem Królewskim, a na trasie mogli podziwiać m.in. Pałac Prezydencki, Uniwersytet Warszawski, pomnik Mikołaja Kopernika oraz dzielnicę ambasad. W planie zwiedzania nie mogło zabraknąć pięknych Łazienek Królewskich, gdzie spacerując po parku, zobaczyli pomnik Fryderyka Chopina, Starą Pomarańczarnię, Biały Dom, Pałac Belwederski, Amfiteatr oraz podziwiali Pałac na Wyspie. Spotkanie z historią zakończyli wizytą na cmentarzu Stare Powązki, gdzie zobaczyli groby wielu młodych ludzi, którzy zginęli m.in. w powstaniu warszawskim, wśród nich rozpoznali nazwiska bohaterów lektury Kamienie na szaniec Aleksandra Kamińskiego. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Stadionu Narodowego trasą Piłkarskie emocje, które dostarczyło uczniom niezapomnianych wrażeń. Wycieczka, mimo wietrznej pogody, została zaliczona do udanych, a do domów wszyscy wrócili na 3 razy Z, czyli Zmęczeni, Zaspani i ...Zadowoleni:-)

Ewelina Płatek

• Wycieczka uczniów klas czwartych do Krakowa

• 19.03.2024 r. o godzinie 7:20 klasy czwarte zebrały się w Szkole Podstawowej w Sieprawiu. Następnie o godzinie 7:30 wyruszyliśmy do Krakowa, by obejrzeć spektakl pt. „Ronja, córka zbójnika” w Teatrze Groteska. Gdy dotarliśmy na miejsce, każdy z nas oddał kurtki do szatni a następnie mieliśmy chwilkę na posiłek przed spektaklem. W końcu nadszedł czas, aby pójść zająć miejsca na widowni. Nasze miejsca znajdowały się na balkonie.
            Wreszcie zaczęło się przedstawienie. Na scenie znajdowały się cztery stoły, które pełniły funkcje zamku. Grało wielu aktorów, którzy moim zdaniem byli dobrze przygotowani do swych ról. Muzyka była bardzo charakterystyczna a taniec aktorów przykuwał uwagę widzów.

Po spektaklu wyszliśmy z teatru, nasze klasy się rozdzieliły.
            Moja klasa wraz z opiekunami udała się na spacer po Krakowie. Na początku poszliśmy na planty. Następnie zatrzymaliśmy się przy murach obronnych i Barbakanie, gdzie pani opowiadała nam historię tych budowli. Tu także zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Z kolei przeszliśmy przez Bramę Floriańską i odwiedziliśmy restaurację McDonald’s, tam każdy z nas zamówił sobie to, na co miał ochotę. Potem skierowaliśmy swoje kroki na płytę rynku, gdzie obejrzeliśmy kościół Mariacki. Byliśmy także obok Sukiennic. Niektórzy z nas zakupili sobie pamiątki. Następnie poszliśmy pod okno papieskie i weszliśmy do kościoła św. Franciszka z Asyżu, gdzie widzieliśmy piękny witraż „Stań się” zaprojektowany przez Stanisława Wyspiańskiego oraz kopię Całunu Turyńskiego
            i grób bł. sieprawianki, Anieli Salawy.
            Zwiedzanie zakończyliśmy przed godziną 14:00 i udaliśmy się do autobusu. Zadowoleni, lecz trochę zmęczeni wróciliśmy do szkoły o godzinie 14:30.
            To był naprawdę wspaniały dzień. Spektakl był oryginalny i emocjonujący. Bardzo mi się podobał. Według mnie wycieczka po Krakowie była bardzo niecodzienna i interesująca, ponieważ mogłam dowiedzieć się wielu nowych informacji na temat budowli Krakowa. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś uda nam się to powtórzyć.

Milena Magier

W dniu 19 marca 2024 roku uczniowie klas 4 wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Krakowa. Głównym celem wycieczki było obejrzenie spektaklu pt. ,,Ronja córka zbójnika” w Teatrze Groteska. Spektakl pt. ,,Ronja, córka zbójnika” to opowieść o przyjaźni i miłości, która pomaga przetrwać trudne chwile i doprowadza do pojednania zwaśnionych rodów. Scenografia w spektaklu była bardzo pomysłowa, ponieważ wykorzystano w niej drewniane stoły do budowania różnych konstrukcji. Aktorzy używali lin do przemieszczania się. Aktorzy głośno i wyraźnie mówili swoje role.

Po spektaklu spacerowaliśmy z klasą plantami, dowiedzieliśmy się, że powstały w miejscu rowów i murów obronnych. Potem przeszliśmy przez Bramę Floriańską, za którą znajdował się McDonald`s. Kiedy weszliśmy do McDonalda, każdy mógł sobie zamówić to, na co miał ochotę.

Po wizycie w McDonaldzie byliśmy na Rynku Głównym, gdzie widzieliśmy kościół Mariacki i Sukiennice.

Następnie udaliśmy się przed okno papieskie, z którego papież Jan Paweł II błogosławił wiernych podczas swych podróży do Polski. Weszliśmy do bazyliki pod wezwaniem św. Franciszka z Asyżu. W bazylice widzieliśmy grób bł. Anieli Salawy, kopię Całunu Turyńskiego oraz witraż ,,Stań się” Stanisława Wyspiańskiego.

Po zwiedzeniu bazyliki wybraliśmy się w drogę powrotną do Sieprawia.

Wycieczka do Krakowa podobała mi się. Według mnie najciekawszym punktem wycieczki, oprócz spektaklu w teatrze, było zobaczenie witrażu w bazylice, który był piękny, kolorowy i dlatego wywarł na mnie wrażenie.

Ksawery Sakłak

• Dzień Bezpiecznego Internetu

• Szkolna Akcja Profilaktyczno - Edukacyjna#dbi2024

Od 6 lutego do 22 marca 2024 roku uczniowie oraz nauczyciele naszej szkoły dołączyli do obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu. Dzień ten został ustanowiony z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku i jest świętowany na całym świecie. Organizatorem wydarzenia w Polsce od 2005 roku jest Polskie Centrum Programu Safer Internet, które tworzą państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.Głównym celem tego święta jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajamianie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa on-line oraz promocja pozytywnego wykorzystywania Internetu.            Nasza Szkolna Akcja Profilaktyczno - Edukacyjna znalazła się wśród licznych lokalnych inicjatyw DBI z całej Polski. W ramach akcji uczniowie klas I - VIII na lekcjach z wychowawcą oraz zajęciach komputerowych utrwalali najważniejsze zasady obowiązujące w sieci, ale także skupili się na zagrożeniach, przyjrzeli się bliżej zjawisku cyberprzemocy i wspólnie zastanawiali się, jak można jej zapobiegać. Na zajęciach nauczyciele korzystali m.in. z bogatej bazy materiałów edukacyjnych ze strony www.saferinternet.pl.        Mając na uwadze zwiększenie świadomości i wiedzy uczniów na temat zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu, szczególnie w mediach społecznościowych                     oraz w dostępnych aplikacjach na telefony komórkowe, został zorganizowany Szkolny Konkurs na najładniejszą gazetkę dotyczącą DBI dla uczniów klas IV - VIII. Nagrodą był „Bon na niepytanie”, który otrzymały trzy klasy: 4a, 6b i 7c. Dziękujemy za wzięcie udziału w konkursie i gratulujemy zwycięzcom.      Ponadto na szkolnym korytarzu zorganizowano kąciki informacyjno - edukacyjne dla rodziców i uczniów oraz przygotowano gazetki tematyczne. Wybrani nauczyciele uczestniczyli w specjalnych webinariach Polskiego Centrum Safer Internet przygotowanych z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu. Ich celem była prezentacja konkretnych narzędzi i tematów, które mogą być wykorzystane do edukacji o bezpieczeństwie w sieci.           4 marca 2024 roku został zorganizowany happening. Zaangażowani uczniowie z klas siódmych przygotowali artystyczny przekaz ukazujący postawę negującą cyberprzemoc, hejt, oszustwa, uzależnienia i inne zagrożenia w sieci. Przeszli w korowodzie szkolnymi korytarzami demonstrując przygotowane na lekcji plastyki z Panią Aleksandrą Maciaszek litery, tworzące hasło: „Dzień Bezpiecznego Internetu”. Na koniec zostały rozdane opracowane ulotki i materiały edukacyjne. W ramach podsumowania przygotowano informację na szkolną stronę internetową oraz fotorelację.

Serdecznie dziękuję wszystkim za włączenie się do akcji.

Karolina Topa

• „Trzymaj formę!”- spotkanie z dietetykiem

• Spotkanie z panią Moniką Dziadkowiec- dietetykiem, psychodietetykiem  to kolejna inicjatywa zorganizowana w naszej szkole w ramach realizacji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Trzymaj formę!”

Pani Monika na co dzień współpracuje z młodzieżą oraz osobami dorosłymi dostosowując indywidualnie plany żywieniowe. Podczas spotkania z uczniami dzieliła się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym.

Uczestnikom wykładu została przybliżona w szczególności problematyka otyłości. Wskazane zostały jej przyczyny, konsekwencje oraz sposoby jej leczenia i zapobiegania.